Bas USIM Terbabas

29 Sept 2014

Gombak: Sebuah bas membawa 24 pelajar Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) terbabas melintangi longkang di Jalan Sungai Tua, di sini, selepas bas berkenaan dipercayai mengalami masalah brek, petang semalam.
Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, bas yang dipercayai dalam perjalanan pulang dari Hutan Lipur Ulu Yam dikatakan hilang kawalan ketika menuruni jalan curam sebelum ia terbabit terbabas.
Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Ali Ahmad bagaimanapun berkata, tiada mangsa yang terkorban tetapi dua pelajar wanita dilaporkan cedera parah manakala sembilan lagi cedera ringan.
Menurutnya, seorang pelajar dikejarkan ke Hospital Selayang manakala seorang lagi dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk rawatan.
“Selain dua mangsa itu yang cedera parah serta cedera ringan itu, semua pelajar lain berusia antara 20 hingga 25 tahun dilaporkan selamat,” katanya yang ditemui di tempat kejadian.
Katanya, polis sudah mengambil keterangan pemandu bas berusia 44 tahun dan siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengetahui punca kemalangan.

Sumber artikel:

No comments:

Post a Comment